مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 08:302020-10-31بين الملل

ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز 


راهکار سفیر ایران در ترکیه برای اتمام سریع بحران بین آذربایجان و ارمنستان می تواند مقدمه ای به منظور برقراری آتش بس پایدار، - یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: راهکار سفیر ایران در ترکیه برای اتمام سریع بحران بین آذربایجان و ارمنستان می تواند مقدمه ای به منظور برقراری آتش بس پایدار، پیشبرد موثر دیپلماسی به جای سلاح و التیامی نتیجه بخش بر این زخم کهنه و عمیق در منطقه قفقاز باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید محمدی در یادداشتی با عنوان ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز نوشت: موقعیت ممتاز منطقه قفقاز جنوبی، همسایگی و وجود اشتراکات فراوان میان مردمان، اقوام و گروه های ساکن در این حوزه با ایران و ویژگی های خاص ژئوپلیتیکی این منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت است.

با بروز درگیری های نظامی اخیر میان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و حوادث ناگوار ناشی از منازعه میان این دو همسایه، پروژه بی ثبات سازی در منطقه استراتژیک قفقاز تشدید یافته است.

بنا بر اهمیت موضوع، مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از توسعه سطح این تنش ها، از آغاز بحران تا کنون به واسطه تماس های پیاپی در سطوح مختلف تلاش نموده اند از شدت گرفتن آتش در این مهلکه ممانعت نموده و راه کاری منطقی برای حل بحران و برقراری صلح و ثبات پایدار میان طرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز 

ضرورت برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز